مقالات

صادرات تخم نطفه دار مرغ

صادرات تخم نطفه دار مرغ گوشتی نژاد راس 308 و آرین و آرین پلاس به عراق و افغانستان و ترکمنستان

صادرات تخم مرغ گوشتی خوراکی و نطفه دار

امروزه صادرات تخم مرغ نطفه دار مرغ گوشتی در انواع نژاد های مرغ از جمله راس 308، آرین ،ساکس ،لگهورن ،لوهمن و های لاین به کشور های دیگر مانند کشور افغانستان ،ازبکستان ،تاجیکستان ،عراق ،روسیه ،ترکمنستان  و قطر در تناژهای مختلف قابل انجام است که البته شرایط خاص خود را دارد.از مهمترین نژاد های صادراتی تخم نطفه دار که نیاز عمده کشورهای همسایه است می توان راس گوشتی اشاره نمود، پرورش این نژاد از مرغ با توجه به عملکرد بالا و میزان مصرف پایین دان و درصد تبدیل بالا بسیار به صرفه بوده و در برطرف کردن نیاز پروتئین غذایی یک جامعه دارای بازار فروش بهتری بوده و نیاز به پرورش آن در جامعه بیشتر است. لازم به ذکر است که صادرات تخم مرغ خوراکی به عراق از بهترین موارد برای درآمد زایی برای مرغداران می باشد .

صادرات و واردات تخم مرغ گوشتی نطفه دار چه برای صادر کننده و چه برای وارد کننده در کشور دیگر می تواند دارای امتیازات و مزایای زیادی باشد،اما به صورت کلی باید گفته شود که هر یک از این موارد دارای شرایط خاص به خود هستند که اگر به آنها توجه نشود شخص یا شرکت اقدام کننده دچار مشکل می شود،به همین جهت در این مقاله قصد بر آن است که شما را با تمامی مراحل واردات و صادرات تخم نطفه دار آشنا کنیم تا با داشتن اطلاعات کافی بتوانید تجارت خود را شروع کنید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

موارد مورد بحث در این مقاله

  • صادرات تخم نطفه دار
  • کشور های درخواست کننده برای صادرات تخم نطفه دار ؟
  • موارد قابل توجه در صادرات تخم نطفه دار
  • جهت صادرات تخم نطفه دار چه مراحلی طی می شود؟
  • جمع بندی

صادرات تخم نطفه دار

همانگونه که گفته شد با توجه به افزایش جمعیت در کشور های مختلف نیاز جامعه برای تامین پروتئین غذای بالا رفته و به دلیل تامین نشدن این نیاز در داخل کشور تجار و پرورش دهندگان مجبور به خرید تخم نطفه دار از دیگر کشور ها دارند ،کشور ایران با وجود شرایط خاص و مناسبی که دارد یکی از بزرگترین تامین کنندگان تخم نطفه دار انواع مرغ های گوشتی و تخم گذار و تخم مرغ خوراکی است و به همین جهت یکی از بزرگترین صادرکنندگان این محصول به کشور های همسایه بشمار می رود .توجه داشته باشید که صادرات تخم نطفه دار همانقدر که برای کشور ایران پرسود است برای کشور وارد کننده نیز سودآور است.

صادرات تخم مرغ نطفه دار به افغانستان و تاجیکستان و عراق

صادرات تخم مرغ نطفه دار به افغانستان و تاجیکستان و عراق

کشور های درخواست کننده برای صادرات تخم نطفه دار ؟

تجارو پرورش دهندگان زیادی از کشور های مختلف سالانه اقدام به خرید تخم نطفه دار از ایران می کنند که بیشترین متقاضیان در زمینه خرید تخم نطفه دار را می توان کشورهای زیر دانست:

  • صادرات تخم نطفه دارمرغ به ازبکستان
  • صادرات تخم نطفه دار مرغ به عراق
  • صادرات تخم نطفه دار مرغ به روسیه
  • صادرات تخم نطفه دار مرغ به افغانستان
  • صادرات تخم نطفه دار مرغ به تاجیکستان
  • صادرات تخم نطفه دار مرغ به ترکمنستان

این کشورها با توجه به شرایط مختلف مانند محیط و جامعه وارد کردن تخم نطفه دار را از دیگر کشورها با صرفه تر از تولید در داخل کشور می دانند و به همین جهت بیشترین متقاضی را برای خرید تخم نطفه دار در ایران داشته و سالانه مقدار بسیار زیادی تخم نطفه دار از پرورش دهندگان ایرانی خریداری می کنند.

موارد قابل توجه در صادرات تخم نطفه دار

صادرات تخم نطفه دار برای کشورهای دیگر چه برای شخص خریدار و چه برای شخص فروشنده چالش های زیادی از جمله  تعرفه ها ،عوارض صادرات و واردات ،الزامات بهداشتی ،نوع صادرات ،کیفیت ،اصالت نژاد ،میزان صادرات  و دیگر موارد را در بر دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشت .در کل مراحل صادرات همیشه از پروسه های خاصی تشکیل شده که کم توجه بودن به آنها مانع از سود کافی چه برای پرورش دهنده ،چه صادر کننده و چه وارد کننده می شود ،در ادامه به بررسی مراحل یک صادرات تخم نطفه دار اصولی می پردازیم .

بهداشت و ایمنی تغذیه در پرورش

توجه به بهداشت و تغذیه از مرحله پرورش مولد تا زمان تولید تخم نطفه دار و همچنین ارائه آن در بسته بندی های مختلف می تواند یکی از مهمترین موارد قابل توجه در زمان خرید تخم نطفه دار باشد، توجه داشته باشید که نادیده گرفتن بهداشت و ایمنی کلی در پایان دوره می تواند ضررهای قابل توجهی را چه به پرورش دهنده و چه به صادر کننده و وارد کننده اعمال کند.

بازار یابی و تبلیغات

امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه های زیادی جهت بازاریابی و تبلیغات محصول و صادرات تخم نطفه دار وجود دارد که می توان با استفاده از آنها بهترین و با کیفیت ترین محصول را با نازلترین قیمت عرضه و یا خریداری نمود.اطلاع از نوع نیاز و سلیقه مصرف کننده می تواند راهنمای اصلی شما برای ایجاد بازار فروش پررونق باشد .راه های ارتباطی مطمعن برای ایجاد یک بازار موفق را می توان راسانه ها،برندینگ ، حضور در نمایشگاه ها و رویداد های تجاری و همچنین استفاده از توانمندی های شرکت های تجاری و تبلیغاتی دانست .

استفاده از تسهیلات دولتی برای صادرات

هر ساله دولت برای ایجاد انگیزه و توسعه صادرات محصولات متفاوت از جمله صادرات تخم نطفه دار یارانه ها و تسهیلات ویژه ای را مشخص می کند تا صادرکنندگان زیادی وارد عرصه تجارت شده و با ارائه محصولات مورد نیاز کشورهای دیگر ایجاد بازارهای دلاری کنند که این موضوع به تنهای می تواند درحفظ بازار های خارجی، حفظ روابط با کشورهای دیگر ،ایجاد شغل های جدید و بکارگیری افراد توانمند در این عرصه کمک زیادی داشته باشد.

تخم مرغ برای صادرات به افغانستان و عراق و ترکمنستان و تاجیکستان

تخم مرغ برای صادرات به افغانستان و عراق و ترکمنستان و تاجیکستان

آموزش و بکار گیری نیروهای جدید

دولت هر ساله با استفاده از بوجه های دولتی کلاس های آموزشی در ارتباط با واردات ،بازاریابی ،صادرات و تبلیغات محصول  برگزار می کند تا افراد علاقه مند به این حوضه بتوانند در هر زمینه ای که مربوط به بازار های داخلی و خارجی است آموزش دیده و اطلاعات لازم را کسب کنند.

رسانه های مجازی یکی از بهترین راه های ارتباط

با توجه به اینکه رسانه های مجازی می توانند بهترین راه ارتباطی مشترک برای ارتباط با مشتری و خریدار باشند پس بهتر است با تولید محتوا و ایجاد سایت های مربوط به صادارات انواع تخم های نطفه دار محصولات خود را به بازار معرفی کرده تا متقاضیان بتوانند شما را به راحتی و در بازار های جهانی دنبال کرده و محصولات شما را خریداری کنند.

گواهی های بهداشتی و استاندارد های لازم جهت صادرات

فروش یک محصول به کشور دیگر دارای مراحل مختلفی است که اگر این محصول خوراکی قابل خراب شدن باشد این مراحل سخت تر هم می شود. داشتن گواهی بهداشت و استانداردهای لازم جهت صادرات یکی از مهمترین مواردی است که می توان به آن اشاره نمود.این مدارک بعد از بازدید های مختلف و تایید شدن محصول از نظر استاندارد های کشوری به تولید کننده و صادر کننده ارائه داده می شود.

جهت صادرات تخم نطفه دار چه مراحلی طی می شود؟

در دست داشتن محصول و تخم نطفه دار با کیفیت

در ابتدای امربرای صادرات، شما باید یک محصول در نظر داشته باشید که این محصول بسته به نیاز بازار و متقاضی مشخص می شود که در این مقاله محصول مورد نظر تخم نطفه دار مرغ است. با توجه به اینکه تخم نطفه دار یک محصول مدت دار است و باید طی زمان بسیار کم به دست مشتری برسد ،پس بهتر است تخم های صادراتی از کیفیت و تازگی بسیار زیادی بهرمند باشند . پرورش دهندگان تخم نطفه دار می دانند که باید تخم های ارائه شده جهت صادرات را با کیفیت درجه یک به مشتری عرضه کنند ، تمام تخم ها باید از نظر سن ،ژنتیک ،جیره غذایی و بهداشت محیط نگهداری مولد  بررسی شده و مورد تایید قرار بگیرند.

تخم مرغ نطفه دار برای صادرات جهت جوجه کشی گوشتی

تخم مرغ نطفه دار برای صادرات جهت جوجه کشی گوشتی

مجوز های لازم جهت صادرات تخم نطفه دار

برای دریافت مجوز صادرات تخم نطفه دار مرغ باید از طریق سازمان دامپزشکی کشور اقدامات لازم انجام و مدارک مورد نیاز ارائه شود تا مجوز مربوطه برای فروشنده از طرف اداره مربوطه صادر شود.

ایجاد بازار فروش

برای اینکه متقاضی و خریدار از یک کشور دیگر بتواند محصول شما را ببیند باید یک بازار فروش داشته و محصول خود را تبلیغات کنید ،همانطور که گفته شد این کار می تواند با استفاده از راسانه های مانند وب سایت های معتبر، برنامه های اینترنتی و همچنین شرکت در نمایشگاه ها و وبینار های جهانی صورت بگیرد.

عقد قرارداد و فروش محصول

بعد از اینکه مشتری و متقاضی محصول شما را بازدید کرده و محصول مورد تایید او قرار گرفت ،برای فروش محصول خود باید با او قرارداد ببندید . به یاد داشته باشید که قرارداد فروش برای یک محصول صادراتی خراب شدنی باید با توجه بسیار زیادی بسته شود و بهتر است این قرارداد زیرنظر وکیل شرکت و با در نظر گرفتن تمام شرایط از جمله :قیمت ،نژاد مرغ ،نوع ،زمان تحویل ،نوع بسته بندی ،زمان ارسال ، مدارک مورد نیاز ،کیفیت و زمان پرداخت عقد شود تا در پایان فروش هیچ کدام از طرفین قرارداد دچار ضررو زیان نشوند. تخم نطفه دار مرغ راس گوشتی و تخم نطفه دار مرغ آرین گوشتی برای صادرات همه روزه در شرکت آذر جوجه موجود می باشد .

آماده سازی و ارسال محصول

بعد از عقد قرار داد فروشنده باید نسبت به شرایط و جزئیات قرار داد جهت آماده سازی و صادارات تخم نطفه دار های فروخته شده به کشور مربوطه اقدامات لازم از قبیل ؛ تولید ،بسته بندی ،صدور مجوز و گواهی دامپزشکی و انتقال محصول به کشور خریدار اقدامات لازم را انجام دهد.

تخم نطفه دار مرغ جهت جوجه کشی برای صادرات به افغانستان و عراق

تخم نطفه دار مرغ جهت جوجه کشی برای صادرات به افغانستان و عراق

عبور از مرز و تشریفات مرزی

بعد از اماده سازی و بارگیری تخم های نطفه دار جهت خروج از مرز فروشنده باید تمام مدارک مورد نیاز ارائه و عوارضی خروج از کشور را طبق قرارداد پرداخته و محصول را به مشتری در کشور مربوطه تحویل داده ومطالبات خود را وصول کند.

نکته

توجه داشته باشید که درهر شرایط و هر فصل سال که هستید، جهت انتقال تخم های نطفه دار باید از وسایل نقلیه ای استفاده شود که تجهیزات کافی جهت نگهداشتن تخم دردما و رطوبت لازم را داشته باشد تا راندمان جوجه آوردی به واسطه مسیر ، دما و رطوبت کاهش نیابد.

جمع بندی

حال که با تمام مراحل و نکات صادرات تخم نطفه دار مرغ اشنا شدید می توانید طبق آموزه های خود اقدام به خرید و فروش این محصول به کشورهای دیگر کرده و از سود سرشار این تجارت بهرمند شوید .شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید و صادرات تخم نطفه دار مرغ گوشتی نژاد راس 308 چهار منفی و آرین و کاب درنژاد هایرمختلف با تمامی مجوز های مربوطه به کشورهای افغانستان ،عمان ،روسیه ،ترکمنستان ،تاجیکستان ،ازبکستان و عراق با مشاورین شرکت آذرجوجه تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *