مقالات

اصول تغذیه کاسکو و رژیم غذایی در طوطی

اصول تغذیه کاسکو و رژیم غذایی در طوطی

پرورش کاسکو

برای آشنایی با نحوه و اصول غذا دادن و بزرگ کردن و پرورش طوطی های کاسکو دم قرمز و دم شکلاتی میتوانید با ما در ارتباط باشید تا بهترین و سالم ترین طوطی ها را بتوانید پرورش دهید.

اولین و مهمترین موضوع زنده ماندن تمام موجودات زنده،موجود بودن آب و غذا است. گروه های مختلفی از پستانداران،پرندگان و آبزیان به دلیل داشتن دستگاه مختلف گوارش با یکدیگر و نیز احتیاجات مختلف و نیاز به غذا های مختلفی دارند.

به طور تخمینی حدود 100 ماده غذایی باید در رژیم غذایی موجود باشد که در صورت عدم وجود هر جانداری می تواند تا مدت محدودی کمبود های غذایی خودش را از بافت های بدنش قرض بگیرد،اما این منبع قرض اولا برای مواد غذایی مختلف متفاوت بوده و ثانیا ابدی نیست،یعنی اگر موجودی در رژیم غذاییش کمبود یک یا چند ماده غذایی را داشته باشد ،اگر چه تا مدتی کم و بیش می تواند کمبودها را از طریق قرض گرفتن از بافت های بدنش تامین کند اما سرانجام دیر یا زود بافت های بدن موجود زنده که تغذیه نادرست دارد مواد برای تامین نیاز کمبود ها نداشته و موجود زنده با اختلالت شدید و حتی مرگ رو به رو می شود. تخم نطفه دار طوطی ماکاو را از مجموعه واردات کننده آذر جوجه بخواهید.

بنابراین ما باید در مورد خودمان و هر موجود زنده ای که از آن نگهداری می کنیم اصول تغذیه را دانسته تا بدانیم که بروز هر یک از ده ها کمبود و یا زیاد بودن و یا عدم تعادل در تغذیه موجود زنده تا چه حدی میتواند زندگی موجود زنده را به خطر بیندازد.

پرورش دهندگان حیوانات خانگی و انواع طیور اگر چه تحصیلات دانشگاهی هم نداشته باشند و از علم تغذیه هم هیچ ندانند برای اینکه بتوانند از پرورش دام ها یا طیور خودشان تولید بیشتر و سود بهتری برداشت کنند تلاش می کنند تغذیه علمی و عملی دام یا طیور خودشان را یاد بگیرند زیرا می دانند  تغذیه مهم ترین عامل تعیین کننده میزان تولید و نیز سلامتی دام ها و طیور است.
فروش تخم نطفه دار کاسکو در شرکت آذر جوجه به صورت همه روزه 24 ساعته آنلاین انجام میشود.

اصول تغذیه کاسکو

اصول تغذیه به طور کم و بیش در تمام حیوانات،پرندگان و انسان مشابه است اما چون دستگاه گوارش پستانداران،پرندگان و آبزیان و غیره از نظر تشریحی و طرز کار با هم تفاوت هایی دارندو تا حدودی نوع نیاز های غذایی آن ها با هم متفاوت است ، لاجرم برای هر یک از گروه های حیوانی حتی به صورت تخصصی تر برای هر حیوان،اصول تغذیه با تغییرات و خاص همان حیوان بایست مطرح شود.

در این مقاله سعی بر ان شده اصول تغذیه پرندگان با توجه به موارد تخصصی مربوط به طوطی ها را مورد بحث قرار دهیم. بدیهی است که اصول تغذیه کاسکو به عنوان یکی از 340 گونه از طوطی های شناخته شده در جهان،مشابه سایر طوطی ها است.اما قطعا در رفتار شناسی تغذیه بین گونه های مختلف طوطی ها نیز تفاوت هایی وجود دارد.

در مبحث اصول تغذیه پرندگان زینتی فقط می توانیم به بحث در خصوص موضوعات مشترک بین همه پرندگان: یعنی شش گروه مواد غذایی و نیز اعمال هضم وجذب و سوخت و ساز مواد غذایی در بدن و نیز معرفی انواع خوراک های مناسب برای هر یک از پرندگان زینتی و نحوه خوراک دادن به هر یک از آنها پرداخت اما باید دانست که مباحث خوراک ها و خوراک دادن به هر یک از پرندگان زینتی کاملا تجربی است و چنان نیست کهاین مباحث همانند مباحث مربوط به پرندگان اهلی از طریق تحقیقات اکادمیک ایجاد شده باشد.

تغذیه صحیح نه تنها شامل تامین مواد غذایی مورد نیاز و سیر کردن حیوان می شود بلکه به سه صورت روی سلامت یا ناسالمی حیوان ،پرنده ودر کل موجود زنده تاثیر گذار است:

1.کم یا زیاد بودن هر یک از انواع اسید های آمینه ،اسید های چرب ،مواد معدنی ،ویتامین ها،کربوهیدارات ها و آب به طور قطع سبب سلسله ای از بیماری ها می شود.

2.مواد غذایی در پرورش کاسکو ها باید به صورت کافی و متعادل مصرف شود در واقع کمبود یا زیاد بودن هر یک از ده ها نوع مواد غذایی ،چون روی قابلیت مصرف یک یا چند نوع ماده غذایی دیگر نیز موثر واقع می شود،علاوه بر بیماری های خاص خود ممکن است سبب اختلالات یا بیماری های تغدیه ای دیگر نیز بشوند.

3.وقتی به علت سوء تغذیه یک یا چند اختلال یا بیماری های ناشی از سوءتغذیه بروز دهد بدن در اثر این گونه از بیماری ها ضعیف شده و پس از عارض شدن ضعف به بدن موجود زنده میکروب ها ،ویروس ها،قارچ ها،مخمرها،کپک ها وارد عمل شده و هر یک می توانند بیماری عفونی یا غیر عفونی خاص خود را در بدن ایجاد کنند.خرید تخم نطفه دار از شرکت آذر جوجه با تضمین تعویض کالا انجام میشود.

بنابراین تغذیه فقط برای خوردن به منظور سیر شدن و لذت بردن از مزه غذا نیست بلکه اگر مناسب نباشد هم سبب بیماری های ناشی از سوء تغذیه و هم سبب ضعیف شدن بدن و در نتیجه مستعد شدن بدن برای بروز بیماری های عفونی و غیر عفونی می شود.

شش گروه مواد غذایی در طوطی های کاسکو

هر جاندار برای سالم ماندن به شش گروه اصلی مواد غذایی نیاز دارد که درادامه توضیحی برای نیاز پرنده کاسکو به این مواد غذایی مهم داده خواهد شد.

شش گروه مهم مواد غذایی طوطی های کاسکو شامل موارد زیر می باشند:

1.کربوهیدارات ها :

این مواد شامل کربوهیدارت های زود هضم و کربوهیدرات های سخت هضم هستند،حیوانات وپرندگان دانه خوار کربوهیدرات های موجود در غلات که عمدتا به صورت نشاسته است به خوبی با آنزیم های مترشحه در دستگاه گوارش خود هضم می کنند و به صورت گلوکز در روده باریک جذب و مورد استفاده قرار می دهند.برای خرید تخم نطفه دار طوطی و خرید تخم نطفه دار قرقاول تماس بگیرید.

2.چربی ها:

چربی ها از موادی به نام اسیدهای چرب و الکلی به نام گلیسرول تشکیل می شوند و تمام موجودات زنده به اسید های چرب نیازمندند.برای بهترشدن تغذیه کاسکو ها و آشنایی بیشتر با اصول غذادهی و سری لاکی کردن جوجه کاسکو ها بهتر است با ما تا اخر این مقاله همراه باشید و تمامی مطالب را به صورت صحیح بخوانید.

3.پروتئین ها :

این مواد انواع بسیار متعددی دارند که در انواع مختلف غذاها به میزان کم تا زیاد یافت می شوند.پروتئین ها از اجزائی به نام اسیدهای آمینه تشکیل می شوند.

برخی از اسید های امینه توسط بدن از مواد دیگر ساخته می شوند و لازم نیست ما نگران کمبود آنها در خوراک های مصرفی باشیم به این دسته اسید آمینه های غیر ضروری گفته می شود،برخی دیگر از اسید های آمینه هستند که توسط بدن ساخته نمی شوند و باید در جیره غذایی حیوان و یا انسان وجود داشته باشند که به این دسته اسید آمینه های ضروری گفته می شود.

4.ویتامین ها:

ویتامین به معنی ماده حیاتی است این مواد به دو گروه محلول در چربی و محلول درآب طبقه بندی می شوند.

5.مواد معدنی:

تمام مواد معدنی مورد نیاز حیوانات و انسان را می توان در دو گروه پر مصرف و کم مصرف طبقه بندی کرد.مواد معدنی موجود در هر گروه به شدت برای اعمال حیاتی بدن ضروری اند و بایدتماما از طریق جیره غذایی به بدن برسند.

6.آب:

آب نیز به عنوان یکی از 6 گروه مواد غذایی مورد نیاز موجودات زنده طبقه بندی شده است،اگرچه آب غذا نیست ولی بدن به آب بیشتر از هر نوع ماده غذایی نیاز دارد و اساسابدون آب هیچ یک از مواد غذایی دیگر در بدن قابل مصرف نیست.

تغذیه عملی کاسکو ها

برای تامین تمام مواد غذایی ضروری به مقدار کافی و متعال ؛باید در طول شبانه روز یک رژیم غذایی متعادل ومتنوع تغذیه برای طوطی کاسکو داشته باشیم.همچنین برای اینکه مواد غذایی مورد نیاز در حد کفایت به بدن پرنده برسد باید چنان خوشخوراک باشد که مقدار کافی از آن را بخورد.

اگر طوطی با سایر خوراک ها آشنا نباشد تخم آفتابگردان را به هر خوراک دیگر ترجیح می دهد اما این خوراک اصلا نمی تواند احتیاجات غذایی طوطی کاسکو شما را تامین کند.

لذا اگر کاسکو فقط با تخم آفتابگردان تغذیه شود از نظر تئوری دچار دهها بیماری گوارشی و تغذیه ای خواهد شد و در نتیجه اگر با دچار شدن طوطی به اولین بیماری ناشی از سوءتغذیه اگر رژیم غذایی اش اصلاح نشود طوطی کاسکو شما خواهد مرد.

تخم آفتابگردان همانند بسیاری از خوراک های مقوی دیگر علی رغم غنی بودن از نظر برخی از مواد غذایی،از نظر برخی مواد غذایی متوسط و از نظر برخی مواد غذایی فقیر است،همچنین برخی از مواد غذایی در ان یافت نمی شود یا از نظر آن مواد چنان فقیر است که نمی تواند تامین کننده نیاز های بدن کاسکو باشد.

در کل اگر طوطی غذا و یا عمده غذای روزانه اش از تخم آفتابگردان یا هر نوع خوراک دیگر به تنهایی و به مدت طولانی باشد حتما دچار کمبود های غذایی واختلالات تغذیه ای خواهد شد و اگر رژیم غذایی اش به موقع اصلاح نشود به علت مبتلا شدن به بیماری های ناشی از کمبود ها و یا بیماری های ناشی از زیاد بودها حتما تلف خواهد شد. تخم نطفه دار با کیفیت را از آذر جوجه خرید کنید تا به صورت صحیح و سالم پرورش گاه طیور و طوطی سانان را داشته باشید.

کاسکو را چگونه تغذیه کنیم؟

واقعیت این استکه بد تغذیه کردن (سوء تغذیه)در تمام موجودات زنده : من جمله طوطی کاسکو نه تنها ممکن است عامل بروز ده ها نوع بیماری باشد بلکه با بروز حتمی هر یک از این بیماری ها بدن ضعیف می شود و بدن ضعیف شده مستعد ابتلا به شمار زیادی از بیماری های عفونی،انگلی و غیره می شود.پس به جرانت می گوییم که اغلب موارد بیماریها ناشی از سوء تغذیه یا بد تغذیه کردن می شود.

پس اگر میل ندارید که کاسکو شما بیمار شود و هزینه های دکتر و دارو روی دست شما بماند و مجبور باشید که وقت مضاعفی را صرف معالجه و رسیدگی به کاسکوی بیمار خود کنید یا احتمالا شاهد مرگ کاسکوی عزیزکرده و احتمالا سخن گوی خودتان به علت معالجه نشدن صحیح باشید و سپس غصه دار و افسرده شوید باید موجب بیمار شدن آن ها نشوید.

لابد می پرسید چه کسی ممکن است عمدا سبب بیمارشدن طوطی کاسکو خودش شود؟

پاسخ این است :افرادی که بدون داشتن اطلاعات کافی از اصول صحیح تغذیه و دیگر اطلاعات ضروری مربوط به نگهداری ناصحیح ،عامل بیمار شدن و احتمالا مرگ کاسکو خود می شود. تخم نطفه دار مرغ گوشتی با کیفیت برای صادرات را از آذر جوجه درخواست کنید تا نتیجه گیری بسیار عالی را داشته باشید.

پس ملاحضه می شود که در اینگونه موارد عملا صاحب کاسکو موجب مرگ کاسکو کاسکو خودش می شود. در نتیجه هر کسی قبل از درگیر شدن عملی و اجباری با نگهداری کاسکو باید اصول صحیح نگهداری آن را از طریق مطالعه یاد بگیرید.
بهترین تخم نطفه دار طوطی کاسکو  و تخم نطفه دار قرقاول و تخم نطفه دار مرغ را از مجموعه آذر جوجه خرید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه طوطی های کاسکو و غذا دهی به انها میتوانید از سایت ویکی پدیا صفهه مربوط به کاسکو ها اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *