مقالات

درباره طوطی کاسکو

هر چیزی که باید در مورد کاسکو بدانیم:

برای اگاهی و اموزش مطالب مفید درباره طوطی کاسکو میتوانید با ما در این مقاله مرتبط با طوطی های کاسکو همراه باشید و تا اخر ان را مطالعه نمائید. مطالب مرتبط با پرورش و جوجه کشی و درباره طوطی کاسکو در این مقاله به صورت عامیانه و راحت خوان نوشته شده است از مطالعه مقاله درباره طوطی کاسکو شرکت آذر جوجه نهایت لذت راببرید.

طوطی کاسکو و یا طوطی خاکستری آفریقایی

طوطی کاسکو یا همان طوطی خاکستری آفریقایی یکی از پرندگان وحشی در جنگل های آفریقای بوده که از قرن ها پیش توسط انسان مورد توجه قرار گرفته و به دنیای ادمی راه پیدا کرده است. طوطی های کاسکو با توجه به استعداد های که از خود نشان داده اند به عنوان یکی از بهترین پرندگان خانگی در بین خانواده ها محسوب می شوند.

طوطی های کاسکو هرچقدر هم که خانگی باشند در نهایت خوی وحشیگری داشته و در مواردی امکان بروز عملکرد های غیر قابل پیش بینی از آنها دور از انتظار نیست.این پرندگان دارای قدرت زیادی در منقار و پنجه های خود هستند و در شرایط ترس و وحشت امکان اسیب زدن ،جویدن و پنجه زدنشان وجود دارد.

طوطی های کاسکو و صدای بلندشان

طوطی های خاکستری و یا همان کاسکو داری صدای بلندی می باشند وبه صورت نرمال هم می توانند از خود صدا های بلندی تولید کنند که زیاد دلنشین نیست.در صورتی که طوطی کاسکو شما کاملا اهلی و رام باشد می تواند خوی آرام داشته و درصد تولید صدا درآن کم باشد.

طوطی کاسکو تقلید صدا

طوطی های کاسکو دارای هوش زیادی هستند و به خوبی می توانند کلمات را با تمرین و تکرار تقلید کنند.حافظه طوطی های کاسکو می تواند حدود 100 تا 500 کله را به خاطر سپرده و تکرار کنند .

طوطی های کاسکو یکی از بهترین تقلید کنندگان صدا در بین پرندگان محسوب می شوند.

و این یکی از مهمترین قابلیت های آنها برای محبوب شدنشان در بین انسان ها به شمار می آید.

مشخصات ظاهری طوطی کاسکو

طوطی های خاکستری در دو نوع دم شکلاتی و دم قرمز وجود دارند،که در هر دو نوع پرنده با جثه ای متوسط و وزنی بالغ بر 900 تا 1100 گرم است.بدن طوطی کاسکو پوشیده از پرهای خاکستری بوده و که در ناحیه دم در هر نژاد پرهای پرنده به رنگ قرمزو یا شکلاتی تبدیل می شود.

صورت طوطی کاسکو کشیده بوده و دارای چشمانی گرد است. رنگ عنبیه چشمان کاسکو تا چهار ماهگی سیاه است و با بزرگ شدن پرنده رنگ عنبیه نیز به رنگ قهوه ای مایل به زرد تغییر می کند هر چه سن کاسکو شما بیشتر باشد رنگ چشم روشن تر بوده و مردمک چشم کوچکتر است.

پاهای پرنده کاسکو به رنگ خاکستری بوده و ناخن های او دودی مایل به سیاه هستند. برای استعلام قیمت فروش تخم نطفه دار طوطی کاسکو و فروش تخم نطفه دار طوطی کاکادو با کارشناسان شرکت و مجموعه بزرگ اذر جوجه در تماس باشید.

طوطی های کاسکو عمر زیادی می کنند این پرندگان زیبا به صورت طبیعی می توانند حدود 30 تا 45 سال عمر کنند .سن پرنده کاسکو را می توان از ضمختی پوست پاها ،جثه بزرگ ،طراوت پرها و رنگ چشم تخمین زد به این صورت که رنگ چشم تا چها ماهگی مشکی تا یک سالگی دودی ،تا دو سالگی دودی روشن،تا سه سالگی طوسی،سه تا چهار سالگی سفید،چها تا پنج سالگی کرم و از آن به بعد زرد می شود.

طوطی های کاسکو دارای زیر نزاد های مختلفی هستند از قبیل:

طوطی کاسکو کنگو:

تن این طوطی پوشیده از پرهای خاکستری بوده و تنها در قسمت دم پر ها به رنگ قرمز است،طوطی کاسکو کنگو محبوبترین نوع طوطی کاسکو در بین انسان ها است.

طوطی کاسکو تیمنه

یکی از زیر نژاد های طوطی های افریقایی است که دارای بدنی پر از پرهای خاکستری بوده و تنها در قسمت دم پرنده رنگ پرها به رنگ شکلاتی و خرمایی تبدیل میشود.

طوطی کاسکو پرنسپس

این طوطی شبیه به نژاد کنگو است با این تفتوت که جثه کمی کوچکتر و ظریف تر می باشد.

طوطی های کاسکو چه چیزی می خورند؟

طوطی کاسکو مانند عمده پرندگان و طوطی های دیگر از غلات ،میوه های و دانه های گیاهی تغذیه می کند.اگر شما قصد نگهداری از طوطی را دارید باید بدانید که تغذیه طوطی شما باید به گونه ای باشد که تمام نیاز های بدن پرنده به صورت تمام کمال برطرف شود تا در سلامت روانی وجسمانی پرنده خللی ایجاد نشود. خرید تخم نطفه دار طوطی سانان گران قیمت بزرگ جسه مانند کاکادو و کاسکو و ماکائو یکی از پرفروش های شرکت آذر جوجه میباشند.

تغذیه جوجه کاسکو

اگر به صورت مصنوعی می خواهید تخم نطفه دار طوطی کاسکو را به جوجه تبدیل کنید باید بدانید که در زمان بدنیا آمدن جوجه به سرلاک های مخصوص طوطی سانان نیاز دارید و شما بایدبا تهیه این سرلاک ها جوجه طوطی را تا سه ماهگی تغذیه کنید،در روز های اول جوجه کاسکو به دلیل معده کوچکش باید به دفعات بالا و حجم کم تغذیه شود که به مرور زمان اینکار تبدیل می شود به دفعات کم با حجم بالا.

درباره تخم گذاری طوطی کاسکو

طوطی های کاسکو به ندرت جفت می شوند ،آنها تمایل دارند که جفت خود را خود انتخاب کنند و هیچکس نمی تواند طوطی کاسکو را به اجبار مجبور به جفت گیری کند.

زمانی که طوطی کاسکو جفت خرد،بعد از جفتگیری پرنده ماده حدود 4 تا 6 عدد تخم می گذارد و 28 روز بر روی تخم ها مخوابد تا آنها تبدیل به جوجه کند.تخم های نطفه دار کاسکو بعد از گذشت این زمان همه به جوجه های کوچک چشم بسته تبدیل می شوند.

چگونه جنسیت طوطی کاسکو را تشخیص دهیم؟

با توجه به اینکه در طوطی های کاسکو جنس نر و ماده شبیه به هم است نمی توان به راحتی آنها را از هم تشخیص داد اما می توان به صورت تخمینی با توجه به موارد ذیل جنسیت آنها تعیین کرد.

توجه داشته باشید که که این موارد تنها شامل طوطی های بالای یک و نیم سال می باشد و طوطی های کوچکتر از این سن  را به دلیل نرسیدن به بلوغ شامل نمی شود.برای خرید تخم نطفه دار طوطی کاسکو میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای تشخیص جنسیت طوطی کاسکو می توان به موارد زیر توجه نمود:

1.سر طوطی کاسکو

طوطی های کاسکو نر دارای سری کوچکتر و باریک تر از طوطی های کاسکو ماده  هستند.

2.بدن طوطی کاسکو

بدن طوطی کاسکو نر پهن تر از ماده بوده ،ماده کاسکو ها دارای بدنی باریک هستند.

3.طول بدن طوطی کاسکو

در کاسکو های نر طول بدنی بلند تر از طوطی های ماده است.

4.رنگ پرهای بدن کاسکو

طوطی های کاسکو نر بدنشان پوشیده از پرهای یک دست خاکستری است اما در ماده طوطی ها کاسکو پرها رنگی ثابت ندارند و کمی سایه روشن در رنگ پر ها وجود دارد.

5.رنگ دم طوطی کاسکو

درطوطی های نر کاسکو رنگ دم تیره تر از رنگ دم ماده کاسکو ها است.

طوطی های کاسکو در چه سنی تولید مثل می کنند؟

به صورت طبیعی طوطی های کاسکو در فصل بهار جفت گیری کرده و تولید مثل می کنند اما این تنها مربوط به طوطی های است که در جنگل و در محیط های طبیعی زندگی می کنند.

امروزه با تولید دستگاه های جوجه کشی و تلقیح مصنوعی بر روی طوطی های می توان به دفعات و تعداد بیشتری تولید تخم و جوجه طوطی کاسکو داشت .

شما نیز می توانید با تهیه دستگاه های جوجه کشی و تخم نطفه دار طوطی ازاین روش استفاده کرده و برای خود یک جوجکشی خانگی ترتیب دهید تا از این راه بتوانید سود خوبی برداشت کنید.

افراد زیادی هستند که تمایل به خرید جوجه کاسکو در سنین پایین دارند و شما می توانید با تولید جوجه کاسکو از طریق جوجه کشی تخم نطفه دار کاسکو این کار را انجام دهید.

برای خرید تخم نطفه دار کاسکو و دستگاه جوجه کشی طوطی سانان تمام اتومات می توانید از سایت های معتبری چون شرکت آذرجوجه  دیدن کرده و تمام موارد مورد نیاز را تهیه کنید.

برای خرید تخم نطفه دار مرغ و خرید تخم نطفه دار مرغ ایام سمانی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *