مقالات

هر آنچه که باید در مورد پرورش طاووس و تاریخچه طاووس ها بدانیم

همه چیز در مورد طاووس

برای آشنایی با روش و نحوه و اصول پرورش طاووس و چگونگی رسیدگی به طاووس ها و مهم ترین مسائل در پرورش طاووس و سالن و دما و رطوبت و تخم گذاری و بارور کردن تخم طاووس میتوانید با ما در این مقاله همراه باشید. طاووس پرنده ای بسیار زیبا با دمی بلند و حیرت انگیز جزء یکی از زیبا ترین پرندگان روی کره زمین است که از هزاران سال مورد توجه و نگهداری انسان ها و پادشاهان قرار گرفته است .

طاووس با بدنی پر ازپرهای رنگی و زیبا یکی از پر زرق و برق ترین پرندگان هستند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. دم طاووس نر بلند است و تقریبن نیمی بیشتر طول بدنش را تشکیل می دهد.

در زمانی که طاووس نر قصد خودنمایی دارد دم خود را مانند چتری باز می کند تا نظر مخاطب خود را جلب کرده و با ان ارتباط برقرار کند.فروشگاه تخم نطفه دار آذر جوجه به صورت چهار فصل در خدمت شما میباشد.

اگر بخواهیم از خصوصیات ظاهری  طاووس را شرح دهیم باید بگوییم: طاووس یک پرنده با طول عمر 12 تا 25 سال است.بدن طااوس بالغ نر می تواند حدود 2 تا 5/2 متر طول و یک متر ارتفاع داشته باشد دم طاووس نیز 1 تا 5/1 متر طول داشته که بیشتر از طول بدن آن است. وزن هر طاووس بالغ نیز به صورت تقریبی 4 تا 6کیلوگرم می باشد .

انواع نژاد طاووس

طاووس دارایزیر نژآد و گونه های مختلفی است که هریک از این گونه ها دارای شکل و ظاهری خاص از نظر رنگ بندی هستند. از نژاد های مختلف طاووس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

طاووس هندی

طاووس مصری

طاووس ابلغ

طاووس شکلاتی

طاووس سفید

طاووس جاوا اندونزی

اما در کل طاووس ها به دو دسته اصلی هندی و جاوا تقسیم می شوند و دیگر نژاد ها زیر گونه این دو نژاد هستند. طاووس های هندی از کشور های پاکستان،هند و سریلانکا می باشند که ترکیب رنگ در پرهایشان ابی در ناحیه سر و رنگ های دیگر در بدنشان است.

طاووس های جاوا مطعلق به کشور اندونزی می باشند و ترکیب رنگشان در ناحیه سر سبز در بدن کمی ابی است(عمده رنگ در طاووس جاوا سبز می باشد). برای خرید تخم نطفه دار طاووس با ما در ارتباط باشید.

جفت گیری در طاووس

برای جفگیریطاووس نر باید با حرکات دم و باز کردن چتر خودنظر طاووس ماده را جلب کند.این طاووس ماده است که انتخاب می کند با کدام نر باشد و در صورت نپسندیدن دم طاووس نر پیشنهاد آن را رد می کند و منتظر طاووس نر بعدی می شود.

اما زمانی که طاووس نر موفق به جفت گیری شد باید منتظر تخم گذاری طاووس ماده باشد. طاووس ماده بعد از یک هفته شروع به تخم گذاری می کند در هردوره تخم گذاری طاووس قادر است 4 تا 7 عدد تخم بگذارد، طاووس ماده بیست و هشت روزبر روی تخم ها می خوابد تا آنها را تبدیل به جوجه کند. بهترین شرکت تولید کننده تخم نطفه دار در ایران شرکت آذر جوجه می باشد.

روز 28 جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند در ابتدا جوجه ها به رنگ خاکستری و قهوه ای هستند و پرهایشان رنگی نیست اما با گذشت زمان تبدیل به طاووس های زیبا و رنگی خواهند شد.

طاووس های نر تک همسر نبوده و می توانند در زمان جفتگیری با 3 تا 4 طاووس ماده باشند.

تغذیه طاووس

طاووس ها قادرند هر چیزی اعم از حشره ،دانه های گیاهان ،گیاهان،کرم ها ،مارمولک ،مار های کوچک و.. را بخورند به همین دلیل به آنها همه چیز خوار گفته می شود.

پرورش طاووس و کسب درآمد از تخم آن

این روزها با هزینه های بالای زندگی همه در فکر یک شغل پردرآمد و یا شغل دم هستند که بتواند با کسب درآمد از آن زندگی را راحت تر سر کنند.

در کشور ما از سالیان دور افرادی بوده اند که با پرورش طیور برای خود کسب درامد کرده و توانسته اند سود های خوبی از این را بدست آورند.

پرورش طاووس نیز با توجه به تقاضای بالای خرید آن در داخل و خارج از کشور یکی از راه های پرسود در صنعت پرورش طیور است.

برای پرورش طاووس شما نیاز به سرمایه و مکان بزرگی ندارید زیرا می توان این کار را از کم شروع کرد و لازم به سرمایه گذاری بالا و احداث پرورشگاه بزرگ نمی باشد. فروش تخم طاووس در شرکت و مجموعه بزرگ آذر جوجه به صورت همه روزه 24 ساعته آنلیان انجام می شود.

برای پرورش طاووس شما می توانید از دو روش اقدام کنید:

1.پرورش صنعتی طاووس

در این نوع پرورش شما نیاز به دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار طاووس دارید تا از طریق جوجه کشی تخم های نطفه دار وتبدیل آنها به جوجه کسب درآمد کنید.گشاید سوال پیش بیاید که از کجا و چگونه تخم نطفه دار طاووس و دستگاه جوجه کشی تهیه کنیم؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت افراد زیادی پرورشگاه انواع طیور مانند طاووس را دارند که می توان ازاین افراد تخم نطفه دار طاووس را تهیه کرد.شرکت آذرجوجه یکی ازفار های بزرگ پرورش طیور و تم نطفه دار از جمله تخم نطفه دار طاووس است ،این شرکت تخم های نطفه دار انواع پرندگان زینتی داخلی و وارداتی را در کل سطح کشور با تضمین نطفه و تعویض کالا ارسال می کند و شما می توانید برای خرید تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی از این شرکت تنها با یک تماس اقدام کنید.

2.پرورش سنتی طاووس

برای این نوع پرورش شما نیازبه سرمایه بیشتر برای خرید چند جفت طاووس و مکانی برای نگهداری آنها دارید .می توانید نسبت طاووس ها را 1 نر به سه ماده تهیه کنید و آنها را در یک مکان بزرگ نگهداری کنید تا جفت بخورند و طاووس ماده شروع به تخم گذاری کند.

با توجه به اینکه طاووس های ماده مادران خوبی برای جوجه کشی نیستند بهتر است یا از بوقلمون کاده کرچ و یا از دستگاه جوجه کشی برای تبدیل تخم ها به جوجه استفاده کنید.

درهر دو روش شما می توانید مشتریان زیادی را برای خرید تخم نطفه دار طاووس ،مولد طاووس و جوجه طاووس داشته باشید.

جوجه کشی تخم نطفه دار طاووس

برای جوجه کشی تخم نطفه دار طاووس نیاز به تخم نطفه دار طاووس سفید و دستگاه جوجه کشی دارید.

بعد از اینکه این دو را تهیه کردید.دستگاه جوجه کشی را برای شروع جوجه کشی تنظیم کنید.دما در دستگاه باید 37 درجه،رطوبت 58 درجه و روز بر روی 28 روز تنظیم شود.

در کل دوره جوجه کشی 25 روز اول را دوره ستر وبه 3 روز آخر را دوران هچری گفته می شود.در دوران هچر یعنی سه روز اخر 28 روز دما دستگاه باید 37 و رطوبت دستگاه باید 64 درجه باشد،چرخش دستگاه در این سه روز متوقف می شود تا جوجه در جای خود ثابت شده و آماده بیرون آمدن از تخم شود. انواع تخم نطفه دار مرغ را از ما بخواهید. فروش تخم نطفه دار در شرکت ما به صورت تضمینی انجام می شود.

بعد از بیرون آمدن جوجه ها از تخم باید 24 ساعت به جوجه ها فرصت داده شود تا آنها بتوانند زرده باقیمانده را جذب بدن خود کنند.در این مدت می توان جوجه ها را در سبد هچ نگهداری کرد در 24 ساعت اول جوجه های طاووس تنها نیاز به آب دارند و لازم به غذا نیست.

بعد از گذشت این زمان جوجه طاووس ها را به اتاق و مکان مخصوص جوجه ببرید این اتاق باید دارای محیطی تمیز  و گرم باشد تا جوجه ها از هر گونه ویروس و بیماری در امان بمانند. تخم نطفه دار طاووس ابلغ و هندی را از ما بخواهید.

غذای ابتدای جوجه طاووس ها می تواند استارتر مخصوص جوجه یک روزه باشد که از دان فروشی ها می توان تهیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *