مقالات

همه چیز در مورد مرغ و خروس ایام سمانی و تخم نطفه دار

همه چیز در مورد مرغ و خروس ایام سمانی و تخم نطفه دار

برای اگاهی از نحوه و اصول پرورش مرغ و خروس نژاد ایام سمانی میتوانید به پرورشگاه مرغ ایام سمانی محموعه آذر ججه واقع در ارومیه و اردبیل مراجعه نمائید .

همه چیز در مورد مرغ ایام سمانی

مرغ ایام سمانی چیست و از کدام کشور است؟

مرغ ایام سمانی که به نام دیگر مرغ اندونزی نیز معروف است یکی از پرندگان کشور اندونزی می باشد که از سالیان دور در روستایی به نامی سمانی پرورش داده می شود.معنی نام ایام سمانی به زبان اندونزی یعنی مرغ سمانی که از نام روستای کشف شده نسبت گرفته است.

برای خرید تخم نطفه دار به صفهه مربوطه مراجعه نمائید یا با شماره های شرکت تماس بگیرید.
0145139538

مرغ ایام سمانی یا همان مرغ سیاه بر خلاف دیگر طیور دارای گوشتی سیاه می باشد ،این پرنده بدون پرواز ظاهری کاملا سیاه داشته ؛نوک،پر،گوشت ،پا و حتی چشم پرنده سیاه است و تنها می توان تخم مرغ و خون مرغ ایام سمانی را رنگی دانست.

وزن خروس در پرنده ایام سمانی حدود 2تا 5/2کیلوگرم بوده و وزن مرغ ایام سمانی حدود5/1 کیلو است.شکل ظاهری در مرغ خروس شبیه به هم است اما خروس مانند تمام نر های  طیور بی پرواز دارای جیل و کاکل مشکی می باشد.

مرغی با گوشت سیاه و پر خاصیت

گوشت مرغ یکی از پرطرفدارترین پروتئین ها در میان انسان ها است ،گوشت مرغ های معمولی به رنگ سفید است اما مرغی وجود دارد که گوشت آن به رنگ سیاه بوده و از نظر خاصیت نیز بسیار غنی می باشد.

خاصیت گوشت مرغ ایام سمانی آنقدر زیاد است که امروزه توانسته حرفی برای گفتندربین مردم و بیماری های آنها در اقصی نقاط جهان داشته باشد.

از خواص گوشت سیاه مرغ ایام سمانی اگر بخواهیم بگوییم باید گفت:

گوشت مرغ ایام سمانی یکی از غنی ترین گوشت ها جهت بالابردن سیستم ایمنی بدن در افراد می باشد.

گوشت ایام سمانی مملو از فسفر و مواد مغذی چون کلسیم است که می تواند غذای کامل جهت رشد و استحکام استخوان ها مخصوصا در کودکان باشد.

با وجود سلنیوم فراوان در گوشت مرغ ایام سمانی می تواند گذینه خوبی جهت پیشگیری از آرتوروز در افراد کهن سال باشد.

گوشت مرغ ایام سمانی دارای نیاسین است و نیاسین برای جلوگیری از بروز کلسترول بسیار مفید می باشد.

برای کاهش استرس ویتامین گروه بی بسیار مفید هستند که گوشت مرغ ایام سمانی از این ویتامین کم ندارد.

شما می توانید با مصرف گوشت مرغ ایام سمانی از بروز مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری کنید زیرا این گوشت مملو از آهن و مواد معدنی است.

نه تنها گوشت مرغ ایام سمانی بسیار پر خاصیت است بلکه تخم مرغ این پرنده نیز از نظر غذایی بسیار غنی و پر خاصیت می باشد.

تخم مرغ ایام سمانی با دارا بودن مواد نظیر پروتئین لوتئین و زاگزانتین و انواع مواد معدنی دیگر می تواند برای سلامتی انسان مخصوصا افراد کهن سال و کودکان بسیار مفید باشد.

قیمت مرغ و تخم مرغ ایام سمانی

با توجه به خواص و ویژگی های مرغ ایام سمانی این پرنده در حال حاضر با قیمت های بالای در حال خرید و فروش است و نمی توان آن را در سبد غذایی خانواده های معمولی دانست .در ایران تنها رستوران های پنج ستاره لوکس هستند که قادر به سرو گوشت مرغ ایام سمانی می باشند و هر رستورانی گوشت این مرغ را در منوی غذای خود ندارد،زیرا قیمت آن بسیار بالا است.

اگر شما بتوانید مرغ و خروس ایام سمانی را پرورش دهید به درآمد های کلانی دست پیدا خواهید کرد زیرا افراد زیادی در داخل و خارج از کشور مشتری مرغ ،خروس ،جوجه ،تخم نطفه دار و گوشت مرغ اندونزیایی هستند و مبالغ بالای را برای این موارد به شما پرداخت می کنند.

در آخرین بررسی قیمت تخم نطفه دار مرغ ایام سمانی بین 100 تا 250 هزار تومان،قیمت جوجه مرغ ایام سمانی بین 500 تا 1200 هزار تومان ،قیمت مرغ و خروس ایام سمانی بین 2تا 5 میلیون تومان و قیمت هر کیلو گوشت مرغ ایام سمانی به مبلغ 1میلیون تومان خرید و فروش شده است.

با یک حساب سر انگشتی متوجه می شویم که پرورش تخم نطفه دار و مرغ و خروس ایام سمانی کار پرسود و پردآمدی میتواند باشد و به عنوان یک شغل دوم می توان به روی آن حساب زیادی باز نمود.

پرورش مرغ ایام سمانی

با توجه به قیمت بالای مرغ و تخم مرغ ایام سمانی افراد زیادی در ایران مشغول به پرورش مرغ ایام سمانی و فروش آن هستند،شما نیز می توانید به راحتی این کار را با سرمایه کم شروع کرده و اقدام به پرورش مرغ ایام سمانی کنید.

برای اینکار می توانید از دو روش اقدام کنید:

1.تهیه مولد و پرورش آن :

در این روش شما نیاز به چند جفت مرغ و خروس ایام سمانی دارید.با تهیه مرغ و خروس های ایام سمانی و انتخاب یک مکان برای نگهداری آنها باید منتظر جفت گیری این پرندگان زیبا باشید ،برای اینکار می توانید نسبت یک خروس به سه مرغ را با درصد نطفه گیری بالا رعایت کنید.بعد از جفت گیری مرغ ایام سمانی مانند دیگر طیور شروع به تخم گذاری می کند ،شما می توانید تخم مرغ ها را زیر پرنده و یا در ماشین جوجه کشی تبدیل به جوجه کنید. فروش تخم نطفه دار مرغ ایام سمانی در آذر جوجه با تضمین انجام میشود.

برای فروش می توانید هم مولد و هم تخم نطفه دار و هم جوجه مرغ ایام سمانی را در لیست فروشتان قرار دهید زیرا برای هر سه منظور مشتریان ایرانی و خارجی خوبی پیدا می شود.

2.تهیه تخم نطفه دار و جوجه کشی تخم نطفه دار مرغ ایام سمانی

برای اینکار شما نیاز به یک دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار ایام سمانی دارید با تهیه تخم ها و دستگاه می توانید اقدام به جوجه کشی کنید(این یکی از بهترین و به صرفه ترین راه های پرورش می باشد).

برای جوجه کشی تخم مرغ ایام سمانی باید دستگاه را در دما و رطوبت مخصوص مرغ قرار دهید به صورتی که دما در 37 درجه رطوبت در 58 درجه و روز شما در 21 روز قرار بگیرد که 18 روز اول زمان ستر و گردش تخم ها است و 3 روز آخر برای هچ تخم های نطفه دار ایام سمانی می باشد.

بعد از بدنیا امدن جوجه های ایام سمانی در بیست و یکمین روز جوجه کشی باید اجازه دهید جوجه ها یک روز در هچری باقی بمانند تا زرده را به خود جذب کنند در این مدت باید آب در دسترس جوجه باشد اما از نظر غذایی جوجه نیاز به غذا ندارد و زرده می تواند نیاز او را تامین کند.

بعد از گذشت یک روز جوجه های ایام سمانی را به اتاق و یا فضای مخصوص جوجه انتقال دهید و با لامپ های مخصوص دمای محیط جوجه ها را گرم نگهدارید،با توجه به جمع شدن جوجه ها و پراکندگی جوجه دمای محیط را می توانید تنظیم کنید ،دما باید طوری باشد که جوجه هابه صورت طبیعی از یکدیگر فاصله داشته باشند (نه یک گوشه بر روی هم جمع و نه اینکه از هم فاصله زیادی داشته باشند).

غذای ابتدایی جوجه ها می تواند کنسانتره های مخصوص جوجه یک روزه باشد که از دان فروشی ها می توانید تهیه کنید.در اب جوجه ها ویتامین گروه b  اضافه کنید تا سیستم ایمنی بدن آنها بالا برود .در 30 روز ابتدایی نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنید تا از بروز عوامل بیماری زا و مرگ میر جوجه ها جلوگیری شود. هر چه از زمان تولد جوجه ها بگذرد ریسک مرگ آنها کمتر می شود.

شرکت آذر جوجه یکی از تولید کنندگان بزرگ در زمینه دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار انواع طیوراز جمله تخم نطفه دار مرغ ایام سمانی بوده و می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند برای مشاوره و خرید تخم نطفه دار مرغ ایام سمانی و دستگاه جوجه کشی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

برای آگاهی از آموزش بهتر به سایت ویکی پدیا بخش ایام سمانی ویکی پدیا مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *