مقالات

دانستنی ها و همه چیز در مورد طوطی های کاسکو و کاکادو و ماکائو

طوطی ها

همه چیز در مورد طوطی ها را میتوانید با مطالعه این مقاله یاد بگیرید.طوطی ها پرندگانی زیبا هستند که در میان انسان ها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و افراد زیادی میل به نگهداری و پرورش آنها دارند. بهترین تخم نطفه دار را از مجموعه بزرگ و صنعتی آذر جوجه خرید کنید .

طوطی ها دست کم از 86 سرده و 370 گونه تشکیل شده اند که هر یک دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود می باشند،مناطق گرمسیری بیشترین طوطی ها را در خود جا داده و می توان گفت این نوع آب وهوا بهترین و مورد پسند ترین اقلیم برای طوطی ها است.

اگر بخواهیم طوطی ها را به سه دسته جداگانه و اصلی تقسیم کنیم باید بگوییم طوطی ها از سه راسته زیر تشکیل شده اند.

1.طوطی ایان(طوطی های راستین)

2.طوطی های کاکادو (طوطی های کاکل سفید)

3.کاکاپویان (طوطی های نیوزلند)

که بیشتر آنها درجنگل های قاره آمریکا زندگی می کنند.

طوطی ها دارای توانایی ها و استعداد های زیادی هستند که به واسطه این استعداد ها توانسته اند توجه انسان های زیادی رابه خود جلب کنند، ازمهم ترین استعداد ها در طوطیسانان می توان به یادگیری و هوش بالای آنها اشار نمود.

مشخصات طوطی

از مشخصه های طوطی می توان به سر بزرگ بدنی کشیده پوشیده از پرهای براق و رنگارنگ،منقاری کج ،پاهای قوی ،دمی بلند و کاکل زیبا اشاره نمود.

طوطیها دارای منقاری کج و محکم هستند تا بتوانند با استفاده از آن پوست درختان را کنده میوه ها را از شاخه جدا کرده و به روش های دیگر تغذیه کنند.منقار طوطی ها برای بالا رفتن طوطی از دزخت می تواند کمک زیادی کند و قدرت آن را دو برابر کند .پاها یطوطی تشکیل شده از چهار انگشت که دو انگشت به سمت جلو و دو انگشت دیگر به سمت عقب است و این تقسیم بندی ایستادن طوطی را بر روی شاخه ها آسان تر می کند.

بدن طوطی ها بسته به گونه آنها پوشیده از پرهای براق و زیبای با رن های مختلف است.در برخی از گونه ها این پرها سبز ،در برخی دیگر یک دست سفید و در برخی گونه ها پرها رنگارنگ است. تخم نطفه دار کاکادو را میتوانید از آذر جوجه خرید کنید .

یکی از مهمترین ویژگی های که توانسته انسان ها را مشتاق به نگهداری و پرورش طوطی ها کند،تقلید کردن صدای انسان است.طوطی ها با استعدادی که دارن به خوبی و با آموزش می توانند صدا و گفتار انسان را تقلید کنند و این استعداد باعث محبوبیت طوطی در بین ادم ها شده است.

طوطی ها دارای خوی اجتماعی هستند و اگر از ابتدا و از موقع جوجه بودن در کنار انسان ها پرورش پیدا کنند بسیار آرام تر و اجتماعی تر خواهند بود.با اینکه طوطی ها خود یک زبان اختصاصی دارند اما با تربیت و اموزش صحیح می توانند حدود 500 کلمه را در حافظه خود سپرده و تکرار کنند،این موضوع تماما به تربیت و نژاد طوطی بستگی دارد برخی طوطی ها کم استغتد بوده و تنها می توانند 100 تا 200 کلمه را به خاطر بسپارند. همه چیز در مورد طوطی ها را میتوانید از شرکت معتبر آذرجوجه یاد بگیرید.

بهترین و با استعداد ترین طوطی ها سخنگودر جهان را می توان گونه های زیر دانست:

طوطی کاکل گوگردی

طوطی کاکل گلبهی

طوطی سینه صورتی

طوطی کاکلی سیاه دم سرخ

طوطی آمازون پیشانی آبی

طوطی پاراکیت خورشیدی

طوطی کاکل نخلی

طوطی ماکائو آبی یا طلایی

طوطی کاسکو یا خاکستری آفریقایی

طوطی عروس هلندی

طوطی اسکندر یا شاه طوطی

طوطی ملنگو یا طوطی طوق صورتی

طوطی ماکائو ارغوانی یا طوطی اسکارلت

طوطی هیاسینث یا طوطی سنبلی

طوطی ماکائو کتف سبز

طوطی کاکادو ملوکان

طوطی آرانا

طوطی کاکادو تاج زرد

طوطی کاکادو تاج پرتقالی

طوطی کاکادو ماژور میشل

 

تغذیه طوطی

یک طوطی زمانی که در طبیعت است به صورت طبیعی و غریزی تمام نیاز های بدن خود را با استفاده از دانه های روغنی ،میوه های ،گیاهان و حشرات برطرف می کند اما زمانی که این پرنده زیبا را در کنار خود به عنوان یک پرنده خانگی نگهداری می کنیم دیگر جای انتخابی برای او نمی گذاریم و باید تمام نیاز های آن را ما برطرف کنیم ،مهمترین مسئله در نگهداری طوطی ها تغذیه آنها است زیرا در صورت اختلال در آن طوطی دچاری بیماری،ضعف و افسردگی خواهد شد،به همین سبب بهتر است غذایی به پرنده داده شود که بتواند نیازهای بدنش را به خوبی برطرف کند، دیده شده برخی افراد از روی بی تجربگی به فکر می کنند بهترین غذا برای طوطی تخمه است اما ما می دانیم که با دادن این مواد غذایی به صورت یک نواخت طوطی دچار پرکنی و آسیب شده و در نتیجه تلف می شود،در یک رژیم غذایی باید تمام ویتامین ها ،فیبر ،پروتئین ،کربو هیدرات و مواد معدنی مورد نیاز بدن طوطی فراهم باشد .

بهتر است تنوع غذایی برای پرنده رعایت شود و غذا کم کم و به صورت تازه در اختیارش قرار بگیرد این روش باعث میشود که شما اشتهای طوطی خود را رسد کنید و زمانی که طوطی کم اشتها می شود به بروز بیماری و مشکل در ابتدای کار پی ببرید.

بهترین غذا برای طوطی ها می تواند دانه های روغنی ،میوه و سبزیجاتو غلات باشد با یک برنامه غذایی مشخص می توان تماماین موارد را در طول یک روز به پرنده دادو از تغذیه آن مطمعن شد. تخم نطفه دار طوطی را میتوانید از شرکت اذر جوجه به صورت تضمینی و با ضمانت تعویض کالا خرید کنید.

 

رعایت بهداشت محیط طوطی

طوطی ها برای اینکه بتوانند سالم و سرحال باشند نیاز به محیطی آرام و البته پاکیزه دارند.تمیز نبودن محیط زندگی طوطی ها باعث بروزبیماری های زیادی شده و در نهایت پرنده تلف می شود. همه چیز در مورد طوطی ها را شما میتوانید از کارشناسان شرکت اذر جوجه بخواهید.

در شرایط معمولی طوطی خود به نظافت محیط توجه می کند و نیازی به دخالتکسی نیست اما اگر شما تصمیم به نگهداری طوطی دارید باید تمام مسئولین آن که نظافت نیز هست را بر عهده بگیرید.

محل زندگی ،لانه و قفس طوطی باید هر دو روز یک مرتبه تمیز شود، بهتر است که کف قفس طوطی را با روزنامه بپوشانید تا تمیز کردن روزانه آن برای شما دشوار نباشد.تمیز نکردن قفس طوطی و ضدعفونی نکردن آن باعث به وجود آمدن مقدار زیادی باکتری و در نهایت بروز بیماری های مختلف برای طوطی می شود.

طوطی شما باید حداقل یک بار در هفته و حداکثر دو روز یک بار استحمام کند برای این منظور بهتر است قفس پرنده در جایی گرم گذاشته شود و ظرفی پر از آب تمیز با حرارت ملایم در اختیاز طوطی قرار دهید تا بتواند درون آب آبتنی کرده وخود را تمیز کند.

آب و غذای طوطی باید هر روز تازه شود و غذای و آب مانده از روز قبل فاسد شده و خوردن آن برای طوطی می تواند بیماری های را به دنبال داشته باشد.

دمای محیط نگهداری طوطی بسیار مهم است،قبلا هم اشاره شد که طوطی ها عمدتا ترجیح می دهند در مناطق گرمسیری زندگی کنند و این به معنی است که اگر شما در منزل خود از طوطی نگهداری می کنید باید آن را در معرض هوای سرد و سرما نگذارید ،به یاد داشته باشید که تغییرات ناگهانی هوا برای پرنده مضرر است و او را دچار سرماخوردگی می کند،رطوبت نیز می تواند برای طوطی شما مضر باش به همین جهت از گذاشتن قفس در مکان های ماننده گلخانه که دارای رطوبت هستند خواری کنید. برای یادگیری همه چیز در مورد طوطی ها میتوانید با کارشناسان شرکت ما در ارتباط باشید .

در پایان باید بگوییم که طوطی ها پرندگان مهرطلبی هستند و اگر شما برای نگهداری و وقت گذاشتن برای آنها زمان کافی ندارید از نگهداری و پرورش آنها خوداری کنید زیرا عدم توجه به طوطی باعث افسردگی و سرخوردگی پرنده می شود و درنهایت طوطی افسرده شده و شروع به پرکنی می کند.

تخم نطفه دار طوطی عروس هلندی تضمینی را از شرکت اذر جوجه خرید کنید تا بهترین راندمان را از تخم های عروس هلندی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *