مقالات

همه چیز در مورد قرقاول ها

درباره قرقاول ها و آشنایی با نحوه تکثیر انها

برای آشنایی با همه چیز در مورد قرقاول ها میتوانید با کارشناسان ما در راتباط بوده و از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی انان استفاده نمائید. قرقاول یکی از زیبا ترین پرندگان بر روی کره زمین است که دارای گونه های مختلفی با ویژگی های بسیار خارق العاده و منحصر به فرد می باشد.

قرقاول ها از راسته مرغ سانان و رده پرندگان هستند که از دیر زمان بر روی کره زمین پرورش یافته و زندگی می کنند.این پرندگان زیبا از زمان های دور مورد توجه انسان ها قرار گرفته و افراد زیادی مایل به پرورش ،نگهداری و شکار این پرنده هستندزیرا قرقاول ها دارای گوشتی بسیار لذیذ و خوش طعمی هستند. تخم نطفه دار قرقاول بلژیکی را از شرکت آذر جوجه خرید کنید .

قرقاول ها به صورت طبیعی در دشت ها و جنگل های پوشیده از گیاهان زندگی می کنند اما انسان های زیادی هستند که مایلند این پرندگان زیبا را برای پرورش و زیبایی آنها را به صورت خانگی و دراسارت نگهداری کنند.

همانگونه که گفته شد قرقاول ها دارای گونه و نژاد های مختلفی هستند که هر یک به نوعی زیبا و چشم نواز هستند.

قرقاول ها را می توان به 7 دسته مجزا دسته بندی نمود و به صورت زیر آنها را شرح داد:

قرقاول های شکاری :

قرقاول های شکاری که از معروف ترین قرقاول ها بوده و دارای جثه ای متوسط با دمی بلند با شاه پرهای قطور دارند این قرقاول ها در همه جای دنیا به جز آمریکای جنوبی و آفریقا یافت می شوند.

قرقاول های گوش دار:

این قرقاول ها که در کشور های مغولستان و چین بیشتر از هر جای دیگر یافت می شوند دارای زندگی گروهی می باشند و معروف ترین آنها می تواند قرقاول گوشدار آبی باشد.

قرقاول های گوش دار به دلیل جذابیتشان امروزه در هر جای دنیا مخصوصا در ژاپن آلمان و آمریکا نیز یافت می شوند،اما محل اصلی زندگی آنها چین و مغلستان است.

قرقاول های های براق

این قرقاول ها نیز مانند دیگر قرقاول های زندگی گرئوهی و اجتماعی را ترجیح می دهند و از معروف ترین نشان میتوان به قرقاول براق شاهی اشاره نمود که از زیبای منحصر به فردی برخوردار است.

قرقاول های مرغی

این قرقاول ها با یکدیگر دارای خویشاوندی نزدیکی هستند و به صورت گروهی زندگی می کنند از معروف ترین این خانواده می توان به قرقاول سوین هو،قرقاول نقره ای و قرقاول پرلات اشاره نمود.

قرقاول دم دراز سیرماتیکوس

این نوع قرقاول به دلیل شکل بارز وآشکارشان یکی از شکاری ترین قرقاول ها هستند،از مهمترین قرقاول های دم دراز می توان به قرقاول میکادو و قرقاول الیوت اشاره نمود.

قرقاول های چری سولوفوس

بهترین مقالات و مطالب و همه چیز در مورد قرقاول ها را میتوانید با کارشناسان شرکت اذر جوجه در میان بگذارید یکی از معروف ترین و زیبا ترین گونه های قرقاول هستند که از آنها می توان به قرقاول طلائی ،قرقاول الماس نشان ،قرقاول طلائی تیره ،قرقاول لیدی ام هرست و قرقاول لوتینو نام برد.

در کشور ایران نیز گونه های از قرقاول وجود دارد که با نام ایران به دنیا معرفی می شود و از طرفداران زیادی نیز برخوردار هستند، این قرقاول ها عبارتند از ،قرقاول تالش،قرقاول ارس باران ،قرقاول سرخس و قرقاول گلستان.

تولید مثل قرقاول

قرقاول ها عمدتا به صورت گروهی زندگی می کنند،آنها درلانه های خود را در زمین و یا روی درختچه های کوچک با ارتفاع کم درست می کنند اما بیشتر لانه های قرقاول ها در گودال های کنار بوته ها سرخس برای امنیت بالای که دارد ساخته می شود .

کف لانه با بر ها الیاف گیاهی پوشیده می شود و جفت اماده تولید مثل می شود،بار رسیدن فصل جفت گیری لانه نیز آماده شده است و قرقاول ماده شروع به تخم گذاری می کن در هر دوره تخم گذاری قرقاول ماه حدود10 تا 16عدد تخم می گذارد و به مدت 24 روز بر روی تخم ها می خوابد در این دوره وظیفه قرقاول نر مواظبت از لانه است.

بعد از گذشت بیست وچهار روز جوجه قرقاول ها سعی به بیرون امدن از تخم می کنند تا زندگی جدیدی را شروع کنند.جوجه های به دنیا امده در روز های اول تنها از حشرات ریز تغذیه می کنند اما با گذشت زمان و بزرگ شدن آنها می توانند مانند والدین خود از دانه های غلات،گیاهان،میوه های آبدار،حشرات و خزنده های ریز تغذیه کنند. بهترین تخم نطفه دار را از ما بخواهید.

پرورش قرقاول

امروزه با توجه به پیشرفت علم و اطلاع از مصرف گوشت قرمز افراد زیادی برای سلامت خود روبه مصرف گوشت سفید و پرندگان حلال گوشت از جمله قرقاول آورده اند به همین جهت پرورش این نوع پرندگان امری بسیار پرسود بشما می آید.

پرورش قرقاول می تواند به صورت صنعتی و طبیعی انجام شود،در پرورش طبیعی قرقاول شما می توانید از تعدادی مولد و مکانی برای نگهداری آنها استفاده کنید تا به صورت طبیعی آنها جفت گیری کرده و تولید مثل کنند.در این نوع پرورش هدف تجاری نبوده و بیشتر برای سرگرمی و زیبای صورت می گیرد.

پرورش صنعتی

در پروش صنعتی می توان اهداف زیادی را دنبال کرد از جمله :

تولید تخم نطفه دار قرقاول

تولید جوجه قرقاول

تولید مولد از قرقاول

برای یادگیری همه چیز در مورد قرقاول ها میتوانید با ما در ارتباط باشید.که بهترین آنها تولید جوجه قرقاول است زیرا در این پرورش شما با هزینه کم می توانید از سود زیادی بهرمند شوید و همچنین در پرورش جوجه و فروش جوجه قرقاول گردش سرمایه به سرعت انجام شده و هزینه شما زودتر برمیگردد.

برای این منظور شما نیازبه تعدادی تخم نطفه دار قرقاول ، یک عدد دستگاه جوجه کشی و دو سالن مجزا برای دستگاه جوجه کشی وسالن جوجه تا یک ماهگی دارید.

اتاق مخصوص جوجه باید عایق بندی شده و مجهز به سیستم تصفیه هوا و گرمایشی دارد تا زمانی که جوجه ها از تخم ها بیرون آمدند به آنجا منتقل شوند.

اتاق دستگاه باید در هر دوره جوجه کشی تخم نطفه دار قرقاول ضدعفونی و استریل شود تا میکروب وارد اتاق و تخم ها نشود.

دستگاه های جوجه کشی قرقاول عمدتا تمام اتومات بوده و نیاز به کار خاصی در انها نیست شما تنها کافیست دما و رطوبت دستگاه را در زمان ستر در (دما 37.5و رطوبت 65)و روزشمار را در 24 روز تنظیم کنید در سه روز آخر جوجه کشی وقت آن است که جوجه ها اماده بیرون آمدن از تخم شوند در این هنگام شما باید رطوبت دستگاه را افزایش داده و بر روی 75 درجه و دما را بر روی 37 تنظیم کنید .

بعد از گذشت بیست و چهار روز جوجه ها از تخم بیرون می آیند در این هنگام باید 24 ساعت جوجه ها در هچری دستگاه باقی بمانند تا زرده خود را به خوبی جذب بدنشان کنند ،در طی این 24 ساعت جوجه های تازه متولد شده نیاز به غذا نداشته و تنها کمی آب در کنار آنها باشد کافی است،بعد از گذشت این یک روز جوجه ها را به اتاق مخصوص جوجه منتقل کرده و آب و غذای آنها را در دسترسشان قرار دهید .

دمای محیط اتاق نباید زیاد گرم یا سرد باشد شما برای تنظیم دما می توانید از پراکندگی جوجه ها در محیط استفاده کنید.زمانی که جوجه ها سردشان است در یک جا جمع می شوند و اگر خیلی گرمشان باشد از هم پراکنده می شوند دما باید در اتاق جوری تنظیم شود که جوجه ها به صورت یک نواخت کنار هم باشند.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که ما دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار قرقاول یا هر پرنده دیگر را از کجا تهیه کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم شرکت اذرجوجه با بیش از یک دهه تجربه در امر واردات و پرورش طیور زینتی و خانگی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و وارد کنندگان در این حوضه استو شما می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز در امر جوجه کشی و پرورش از قبیل تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی را از این شرکت با تضمین دریافت کنید .بهترین مطالب در مورد قرقاول ها و همه چیز در مورد قرقاول ها مخصوصا قرقاول های زینتی ریوز و سیلور و لیمویی و امهرت را میتوانید از کارشناسان شرکت آذر جوجه بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *