مقالات

ویژگی های اصلی بوقلمون ها

ویژگی های اصلی بوقلمون ها

بوقلمون از زمان های بسیار قدیمی در ایران و کشور های خارجی پرورش داده میشود اما این بوقلمون ها در تمامی کشور ها دارای رنگ های به خصوصی میباشند این بوقلمون ها دارای رنگ های سیاه برنزه و تیره و سفید و قهوه ای  و هم چنین قرمز مایل به قهوه ای و پرکلاغی میباشند که به انها نژاد های بوربون و بیوتی و برنزه انگلیسی و آمریکایی وگفته می شود. بوقلمون های وحشی و اهلی خصوصیات و ویژگی های اصلی مشابهی دارند و آگاهی در مورد آنها ،تامین شرایط مناسب را برای آنها تسهیل می کند . بوقلمون ها به صورت کلی دارای دوپا و منقاری تیز و پر های بلند هستند که قابلیت پرواز موقت و پریدن را دارند. بهترین تخم نطفه دار بوقلمون برای جوجه کشی توسط نر و ماده های بوقلمون در فضای بسته و در طول 1 روز ایجاد میشود. جهت آشنایی با انواع نژاد های بوقلمون و خرید تخم نطفه دار بوقلمون به بخش تخم نطفه دار و بعدا به بخش تخم بارور بوقلمون مراجعه کنید.

شرایط وحشی محل های جنگلی یا دارای درخت ،آنها را در برابر شکارچیان محافظت می کند.

مرتب کردن پر و بال

بوقلمون زمان زیادی را صرف جستجو و خوردن غذا می کند.بینایی بوقلمون خوب است و پاها و پنجه های خوبی برای کندن زمین دارد.

به طور طبیعی این پرندگان همه چیز خوار هستند و گیاهان ،دانه ها ،حشرات  و کرم ها را  می خورند و نوک ابراز این کار بوده و از سلول های حسی مناسبی  برخوردار است .

نوک چینی که به طور معمول  در گله های بزرگ انجام می شود ،توانایی طبیعی مصرف علوفه را کاهش می دهد. جهت آشنایی کامل با انواع تخم نطفه دار به صفحه تخم نطفه دار مراجعه کنید.

در گله های کوچک و دارای مدیریت خوب ،نوک چینی ضروری نیست .در تحقیقات انجام شده توسط تعدادی از محققین مشخص شده است که قرار دادن سی دی در جایگاه های بوقلمون باعث منحرف کردن آنها از نوک زدن به همدیگر می شود.همچنین احتمالا باعث ایجاد نور بیشتری در سالن های پرورش می گردد .

نشستن بر روی نشینمنگاه

بوقلمون های وحشی بوقلمون های وحشی از پرنده ای جنگلی منشاء گرفته اند،بنابراین نشینمنگاه برای این پرنده لازم است .بهتر است نشینمنگاه در سالن و هم بیرون از آن در دسترس پرنده باشد.

نشینمنگاه های پلکانی  قابل قبول هستند اما پایین ترین نشینمنگاه نباید بیشتر از 45 سانتی متر مرتفع تر از سطح زمین باشد و فضای بین نشینمنگاه ها باید حدقل 40 سانتیمتر باشد .

عرض ایده آل نشینمنگاه  برای قرار گرفتن پا 8 سانتیمتر است و سطح آن هم باید تا حدی گرد باشد.

خودآرایی

بوقلمون همانند بیشتر پرندگان ،پرهای خود را در وضعیف مناسب و زیبا نگه می دارد و می آراید .مقداری روغن در پرهای غدد پرینی پایه دم ذخیره می شود که برای مقاوم کردن کامل پرها  در مقابل آب کافی نیست .بنابراین ،وجود پناهگاهی مناسب برای این پرنده ضروری است.

بوقلمون با انجام خودآرایی پرهای خود را مرتب می کند و آنها را در وضعیت مناسب حفظ می نماید .در هنگام بیماری ،پرنده در اراستن پرها کوتاهی می کند و وضع ظاهری بدی پیدا می کند .

در طول پر ریزی پرندگان تخمگذار و همزمان با جایگزین شدن پر های قدیمی با پرهای جدید ،ممکن است پرها ظاهری زبر و ناجور داشته باشند.

جهت خرید تخم نطفه دار طاووس با مشاورین شرکت آذرجوجه تماس بگیرید.

غلطیدن در خاک

این کار یک الگوی رفتاری غریزی است که پرنده خاک نرم را به هم می زند و خود را در آن می غلطاند و به منظور جدا کردن پارازیت های خارجی ،خاک را از لابه لای پر های خود عبور می دهد.

در صورت حمله چنین پارازیت های ،علاوه بر دسترسی خاک باید شیوه های درمانی دیگری نیز برای برای مقابله با آنها استفاده شود .

حتی در صورت عاری بودن از پارازیت نیز ،بوقلمون ها اغلب اوقات در خاک می غلطند ،بنابراین باید خاک شرایط مناسبی داشته باشد.

بوقلمون های چراگاه اغلب در جایی از چراگاه قرار می گیرند که خاک برای غلطیدن در آن وجود داشته باشد .در صورت امکان باید مکان مناسب سقف دار  و دارای شن نرم برای بوقلمون ها تامین شود.

رفتار های عاشقانه بوقلمون

رفتار های عاشقانه بوقلمون نر خیلی دقیق است .بوقلمون های وحشی محدوده خودرا مشخص می کنند.بوقلمون های اهلی نیز از این پدیده مستثنی نیستند و در هنگام بروز این رفتار ،صورت ،زائده دماغیو غب غب آنها قرمز می شود و با نشان دادن پر های دم ،بروز صدای بوقلمون و پف کردن پرها به اطراف حرکت می کنند .در انتهای بروز این رفتار ،پر های دم را می لرزانند و یک صدای بال زدن خاصی را تولید می کنند. جهت خرید تخم نطفه دار در تمامی نژاد های مرغ و خروس ها با کارشناسان شرکت در تماس باشید و یا به بخش تخم نطفه دار این وبسایت مراجعه نمائید.

بوقلمون های هیبریدی خیلی سنگین،قادر به جفت گیری طبیعی نیستند و بنابراین تلقیح مصنوعی باید به جای جفت گیری طبیعی استفاده شود .به همین خاطر نژاد های سنتی برای تولید گله های جایگزین مناسب ترند.

صداهای بوقلمون

بوقلمون سری کاملی از صداها را برای هشدار،روابط اجتماعی در داخل گله و رفتارهای عاشقانه تولید می کنند.صدا های اصلی شامل موارد زیر می باشند ولی ممکن است صداهای ناشناخته دیگری نیز وجود داشته باشد .

گابل

این صدا توسط بوقلمون های نر تولید می شود و جزو صداهای عاشقانه است و همچنین برای غلبه بر هر رقیبی در یک محدوده خاص تولید می شود.همچنین در هنگام مزاحمت در گله نیز تولید می گردد.

فوت

صدای بلندی است که در هنگام احساس خطر تولید می شود.

درامینگ

یک صدای فوت مانند دونوتی در پرنده نر است که به عنوان بخشی از نمایش عاشقانه برای جذب ماده ها استفاده می شود.

پور

صدای نرمی است که به وسیله هر دو جنس در هنگام تغذیه یا هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر تولید می شود.

پور بلند

صدای خیلی تند تهاجمی است که به وسیله بوقلمون های نر در هنگام آماده شدن برای جنگ با رقیب تولید می شود.

قدقد

صدای منقطع است که توسط هر دو جنس برای برقراری ارتباط با همدگیر تولید می شود.قدقد های بلند مداوم در هنگام جدا شدن بوقلمون ماده از گله تولید می شود و نشان دهنده وجود استرس است .

واغ واغ

صدای ملایم و ریتمیک است که برای تعیین محل بوقلمون های دیگر استفاده می شود و ب وسیله هر دو جنس نر و ماده تولید می شود .صدای کوتاه تر و نرم تر این نوع صدا ،اغلب برای نشان دادن سلامتی کل گله در صبح استفاده می شود.

غدغد

صدایی است که به وسیله بوقلمون های ماده در هنگام پایین آمدن و بالا رفتن از نشینمنگاه تولید می شود .این صدا معمولا در هنگام قرار گرفتن ماده بوقلمون بر روی زمین همراه با قدقد است .

جیک جیک

صدای است که پرندگان تازه هچ شده تولید می کنند.

کی کی

صدای است که توسط بوقلمون های مسن تر تولید می شود .

جمع بندی

حال که با موارد کلی رفتار های بوقلمون ها آشنا شدید ،می توانید با تشخیص رفتار های کلی در مواقع ضروری به نیاز ها و شرایط آنها پی ببرید و آنها را برطرف کنید .

آشنای با رفتار و حرکات بوقلمون ها می تواند پرورش بوقلمون ها را آسان تر کرده و از آسیب ها کلی جلوگیری کند .

بوقلمون ها عمدتا رفتار مشابهی دارند و با کمی دقت می توان به نیازهای آنها پی برد و در صدد رفع آنها تلاش کرد.

امید است که با این مقاله توانسته باشیم شما را در امر پرورش و نگهداری این پرنده زیبا و جذاب یاری کنیم .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه دیگر مقاله ها در مورد پرورش و نگهداری بوقلمون و دیگر ارقام پرنده ها در بخش مقالات سایت مراجعه کنید .

همچنین جهت خرید تخم نطفه دار بوقلمون و دیگر ارقام و نژاد های پرنده و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با مشاورین شرکت آذر جوجه تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *