مقالات

پرورش و تکثیر از تخم نطفه دار قو سیاه و سفید و گردن مشکی

برای آشنایی با نحوه اصولی پرورش و محل نگه داری و چگونگی پرورش و جوجه کشی از تخم نطفه دار قو سیاه و سفید و گردن مشکی و گنگ و محلی میتوانید با کارشناسان شرکت آذر جوجه هماهنگ باشید و از راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی انان استفاده نمائید.

 

همه چیز درمورد پرنده قو

امروزه بهترین نژاد های قو ها عباتند از قو سفید و سیاه و گردن مشکی و فریادکش گنگ که بهترین و پرفروش ترین نژاد ها در بین قو ها میباشند. قو پرنده ای از خانواده و تیره مرغابیان است ،از دیگر هم خانواده این پرنده می توان به غاز ها و اردک ها اشاره نمود،این پرنده زیبا دارای جثه ای بزرگ با بال های بزرگ که قادر به پرواز است .

قو یک پرنده مهاجر است که در فصل های مختلف از شمال به جنوب پرواز می کند. عمده پرنده های قو در در نیم کره شمالی زمین زندگی می کنند این پرندگان زیبا و با شکوه دارای زیر گونه های مختلفی بوده که هر کدام از این زیر گونه ها جذابیت و ویژگی های خاص به خود را دارند، از زیر گونه های قو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قو سیاه:

یکی از گونه های زیبای قو که دارای جثه ای بزرگ و بدنی پوشیده از پر های مشکی دارد ،منقار قوی مشکی به رنگ قرمز است و جذابیت خاصی به این پرنده داده است .

قو سفید یا قوی گنگ:

زیباترین گونه در قو است ،جثه قوی گنگ بزرگ تر همه گونه ها بوده و بدنی پوشیده از پرهای نرم و سفید دارد چشمان این نوع قو در حاله ای مشکی است که به منقار زرد رنگش متصل می شود. عمده مردم پرنده قو را با این شکل و شمایل می شناسند .

قو گردن مشکی :

یکی از خاص ترین نوع قو، قوی گردن سیاه است که مطعلق به قاره استرالیا بوده و از خاص ترین گونه های قو بشمار می رود که امروزه در عمده مناطق جهان یافت می شود وانسان های زیادی را محو زیبایی خود می کند.

قوی گردن مشکی همانگونه که از نامش پیداس دارای بدنی با پرهای سفید و گردن و سری پوشیده از پرهای سیاه دارد .

محل زندگی قو

پرندگان قو در مناطقی که دارای آب و هوای معتدال و کوهستانی که دارای آبگیر ها و مرداب هستند زندگی می کنند. این پرندگان از فصول سرد دوری کرده و در این فصل ها به مناطق گرم دیگر مهاجرت می کنند. در ایران نیز قو ها در مناطق شمالی و شمال غرب وجود دارند باعث شده اند زیبایی کشور عزیزمان صد چندان شود.

تغذیه قو

قو مانند همه پرندگان آبزی از گیاهان داخل آب ،حشرات و جانوران تغذیه می کنند،در سبد غذایی قو در بعضی موارد ماهی های کوچک و دانه های گیاهی مانند ذرت نیز یافت می شود. برای خرید تخم نطفه دار و خرید دستگاه جوجه کشی با کارشناسان شرکت آذر جوجه در تماس باشید.

جفتگیری قو

قو پرنده ای اجتماعی و تک جفت است،یک پرنده کاملا وفادار و عاشق تا جایی که در در میان مردم پرنده قو سنبل عشق شناخته میشود. قو در ابتدای بلوغ یک جفت برای خود انتخاب می کنند و تا جایی که امکان دارد یعنی تا زمانی که جفت زمان مرگش نرسد از آن جدا نمی شود.

قو در فصل بهار و پاییز به صورت طبیعی شروع به جفت گیری می کنند و در هر بار جفت گیری حدود 4 تا 6 عدد به صورت میانگین تخم می گذارند.زمان جوجه شدن تخم های نطفه دار قو حدود 32 تا 34 روز است در این مدت جنس نر و ماده به خوبی از تخم ها نگهداری کرده و آشیانه را برای بدنیا امدن جوجه ها آماده می کنند. زمانی که جوجه ها سر از تخم بیرون آوردند قو نر و ماده هر دو با هم شروع به بزرگ کردن و نربیت جوجه ها می کنند.بعد از گذشت چند ماه جوجه قو ها مانند والدینشان به قو های بالغ و زیبا تبدیل می شوند و هر یک به سوی اینده خود خانه را ترک می کنند.

ظاهر کلی قو

قو یک پرنده بزرگ بوده که بادارا بودن بال های بلند توانایی پرواز دارد در نیم کره شمالی قو ها عمدتا با ظاهری سفید بوده و در نیم کره جنوبی این قو ها با رنگ پرهای مختلط وجود دارند.

قو های پر سفید از قدرت بیشتری برخوردارند زیرا در زمان قلمرو سازی وجود پر های یک دست سفید می تواند به ابهت و عظمت قو برای فرمانروایی افزون کند.

طول بدنی قو در کل می تواند حدود 5/1 تا 2متر باشد و وزن آن نیز با توجه به قد قامتش حدود 15 تا 18 کیلوگرم است.این اعداد نسبت به نژاد قو قابل تغییر است زیرا در برخی از نژاد ها،قو بسیار ظریف جثه و کوچک است.

ازارقام و گونه های قو می توان به قوی گنگ، قوی گردن سیاه ، قو کوچک ، قوی سوت زن ،قوی توندار ،قوی فریادکش ،قوی سیاه و قوی تروپت زن اشاره نمود. تخم قو سیاه و سفید را از شرکت آذر جوجه و سالن پرورش و این مجموعه خرید کنید.

پرورش قو

اصولا امروزه همه پرورش دهندگان قو به نژاد های قو سفید و سیاه و گردن مشکی علاقه خاصی نشان میدهند. با توجه به اینکه امروزه تولید و پرورش پرندگان زینتی کار پر رونقی است شما نیز می توانید اقدام به پرورش قو کنید زیرا افراد زیادی هستند که دوستدار پرندگان و حیوانات بوده و اشتیاق دارند همچین پرنده زیبایی در اطراف آنها وجود داشته باشد. جهت خرید تخم نطفه دار قو غاز و خرید تخم نطفه دار مرغ تخم گذار تماس بگیرید.

پرنده قو را می توان به دو صورت پرورش داد:

پرورش سنتی قو:

در این روش نیاز اولیه سرمایه شما کمی بالا است زیرا جهت تولید نیاز به یک یا چند جفت قو مولد دارید، فضای مناسب نگهداری برای این مولد ها باید دارای تجهیزاتی چون حوزچه بزرگ و محوطه باشد تا آنها بتوانند به راحتی در این محوطه ها رفت و امده کرده و زندگی کنند.

با خرید مولد و ساخت محوطه لازم قو شما جفت می خورد و پرسه تولید مثل شروع می شود.

پرورش قو به صورت صنعتی:

در این روش شما نیاز به سرمایه کمتری دارید زیرا دیگر نیاز به خرید مولد و ایجاد محوطه بزرگ نیست.

در این روش نیاز اولیه شما تهیه تخم نطفه دار قو و دستگاه جوجه کشی است.با تهیه تخم نطفه دار و دستگاه شما به راحتی می توانید تخم ها را در عرض 34 روز به جوجه های زیبا کنید و با فروش آنها سود کنید.

حال سوال پیش می آید که تخم نطفه دار قو و دستگاه جوجه کشی را از کجا تهیه کنم ،برای این منظور شما می توانید خرید خود را از شرکت آذر جوجه انجام دهید ،شرکت آذر جوجه یکی از معتبر ترین و با تجربه ترین شرکت ها در زمینه تولید و واردات تخمهای نطفه دار پرندگان چه در داخل و چه در خارج از ایران می باشد.

این شرکت تمامی تخم ها نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی را به مشتری با تضمین نطفه و تعویض کالا ارائه می دهد همچنین شما می توانید از مشاوره های رایگان این مجموعه هنگام خرید استفاده کرده تا خریدی مناسب تر و امن تر را تجربه کنید.

جوجه کشی تخم نطفه دار قو

زمانی که شما تخم نطفه دار قو سیاه و سفید و گردن مشکی و دستگاه جوجه کشی تمام اتومات را تهیه کردید باید دستگاه را بر روی جوجه کشی قو تنظیم کنید دراینحالت دستگاه شما باید با دمای 37 درجه رطوبت 65 درجه و روز شمار 34 قرار داشته باشد.در زمان ستر نیز دمای دستگاه باید بر روی 37 رطوبت 75 تنظیم شود تا جوجه ها از تخم دربیایند.

تخم ها را به صورت خوابیده در سبر قرار دهید ونیاز به شانه نیست .می توانید با نور بین در هفته اول جوجه کشی تخمهای بدون نطفه را از تخم های نطفه دار جدا کرده و از دستگاه خارج کنید ،برای اینکار اتاق را تاریک کنید و با چراغ قوه  در داخل تخم های نطفه دار نور بیندازید وجود رگ های خونی خبر از نطفه دار بودن تخم ها می دهد در غیر این صورت تخم ها فاقد نطفه بوده و باید از دستگاه خارج شوند.

تخم نطفه دار مرغ شاخدار و تخم نطفه دار غاز و تخم نطفه دار ماکیان را از آذر جوجه بخواهید.

جهت آشنایی و مطالعه بیشتر مطلب و نوشته در مورد قو ها میتوانید به بخش قو ویکی پدیا مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *